عکس یک ظرف عسل کنار

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی خواص عسل کنار پرداخته ایم. عسل ها انواع مختلفی داشته که در مقاله ای جداگانه به این موضوع پردخته ایم. در این مقاله به خواص ثابت شده عسل کنار اشاره کرده ایم. همچنین در ابتدای مقاله به بررسی خود کنار، تاریخچه و خواص آن اشاره کرده ایم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

گیاه کنار چیست؟

گیاه کنار یا همان سدر، درختی مرتفع است. این درخت بومی شرق آسیا و آفریقا بوده و در ایران در مناطق زاگرس، استان سیستان و استان هرمزگان یافت می شود.

درخت کنار مقاوم به کم آبی بوده و در مناطق گرمسیر و بی آب می تواند بیش از 500 سال عمر کند.

بومیان مناطق ایران از این درخت استفاده های متعددی می کنند. میوه، تنه و برگ درخت کنار از موارد مورد استفاده ی بومیان است. درخت کنار یا همان سدر در زمینه ی پخت و پز، غذای دام و شست و شو کاربرد دارد.

درخت کنار دارای گل های سفید رنگ و میوه های کوچک دایره ای شکل است. میوه ی درخت کنار دارای خواص زیادی می باشد.

خواص کنار چیست؟

این میوه ی کوچک دارای مقادیر زیادی کلسیم، آهن سدیم، پتاسیم و انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین سی می باشد. ویتامین سی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب تقویت عمومی بدن می شود.

میوه ی درخت کنار دارای فیبر فراوان و کالری کم است که تاثیر زیادی در احساس سیری طولانی مدت دارد. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که میوه ی درخت کنار سبب کاهش استرس شده و در بهبود کیفیت خواب موثر است.

برگ درخت کنار یا همان سدر در میان عموم مردم مورد توجه قرار گرفته است. برگ خشک شده و پودر شده ی این درخت را به اشتباه سدر می گویند. در اصل سدر از درختان مخروطی شکل وکاج مانند به دست می آید.

برگ پودر شده ی درخت کنار یا به اصطلاح عموم سدر در زیبایی پوست و مو بسیار کاربرد دارد. پودر سدر قابض بوده و پوست را سفت و کشیده می کند و برای رفع چین چروک موثر است.

کاربردهای درخت کنار:

برای شفافیت و درخشش پوست صورت ماسک پودر سدر بسیار توصیه شده است. پودر سدر طبع سرد داشته و التهابات صورت و پوست سر را کاهش می دهد.

برای از بین بردن جوش و جای زخم ماسک سدر کاربرد دارد. بومیان مناطق گرمسیر ایران از برگ درخت کنار برای شست وشوی سر استفاده می کردند زیرا برگ های این درخت حالت لیزی و صابونی شکل به خودش می گیرد.

برگ درخت کنار یا به اصطلاح عموم سدر موجب تقویت پوست سر شده و موهارا تقویت و از ایجاد شوره در پوست سر جلوگیری می کند.

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد درخت کنار درخت پر برکتی بوده و از ساقه ی آن گرفته تا میوه و برگ ها آن مورد استفاده قرار می گیرد.

گل های کوچک و پاییزی این درخت،  مورد علاقه ی زنبور های عسل بوده و عسل درخت کنار از مرغوبیت زیادی برخوردار است.

عسل درخت کنار دارای طبع سرد است. این عسل به دلیل خواص فراوانی که دارد بسیار مورد توجه عسل دوستان به ویژه اعراب است.

عسل کنار از انواع ویتامین های گروه ب و ویتامین سی تشکیل شده است. این عسل سرشار از مواد معدنی بوده و مقادیر قابل توجی آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر و روی دارد.

یک نکته ی قابل توجه و جالب در عسل کنار وجود دارد که کف آن می باشد. عسل کنار هنگام برداشت از کندو کف می کند و بومیان مناطق گرمسیری کف عسل کنار را مصرف می کنند.

البته کف این عسل بعد از مدتی ساکن بودن از بین می رود. رنگ این عسل تیره بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. عسل کنار به تقویت قوای جنسی مشهور است و برای افرادی که دارای طبع سرد و بی میلی جنسی هستند توصیه شده است.

یک ظرف زرد که حاوی عسل کنار بوده و خواص عسل کنار بیان شده است.

خواص عسل کنار چیست؟

عسل کنار حاوی یک لیست چشمگیر از انواع خاصیت ها و مواد مغذی ضروری برای بدن را، داراست.

عسل کنار هر آنچه که بدن برای رشد و نمو بدان نیاز دارد را درون خودش دارد. عسل درخت کنار دارای 18 نوع از اسید آمینه هایی است که به تشکیل پروتئین در بدن کمک می کند.

عسل کنار به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و خاصیت ضدعفونی کننده ای برای درمان بیماری هایی با منشا ویروس و میکروب مناسب است.

از جمله خاصیت های درمانی عسل کنار می توان به محاظت از کبد، سم زدایی از خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به روند هضم غذا، کاهش کلسترول خون و تقویت حافظه و آرامش اعصاب اشاره کرد.

در ادامه به شرح و تفصیل مهمترین خواص عسل کنار می پردازیم:

خاصیت آنتی بیوتیکی  از خواص عسل کنار

برخی از میکروب ها هستند که به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند و با مصرف آنتی بیوتیک ها از بین نمی روند. این میکروب ها ها را می توان در عفونت های سینوسی و پوستی مشاهده کرد.

عسل کنار با خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی که دارد می تواند به مبارزه با میکروب هایی برود که با آنتی بیوتیک ها از بین نمی روند.

طبق تحقیقاتی که دانشمندان در سال 2008 انجام دادند مشخص شد عسل کنار تاثیر بسزایی در کاهش التهابات سینوسی دارد.

عسل کنار آنتی بیوتیک قدرتمندی است که می تواند با آن بیماری های عفونی و ویروسی به ویژه سرماخوردگی را درمان کرد.

درمان زخم ها با کمک خواص عسل کنار

عسل کنار با خاصیت آنتی بیوتیکی خود می تواند زخم های سرباز سطحی پوست را کمک به بسته شدن آن کند، همچنین این عسل کمک شایانی به روند بهبود زخم و از بین بردن جای زخم می نماید.

یکی از مهمترین دلایلی که می توان برای خواص عسل در زمینه ی بهبود زخم به آن اشاره کرد این است که باکتری ها و میکروب ها در عسل رشد نمی کنند و به دلیل داشتن رطوبت کم و وجود هیدروژن پراکسید در آن درمانگر خوبی برای زخم های پوستی به حساب می آید.

تقویت نیروی جنسی از خواص عسل کنار

اختلالات جنسی متاسفانه در بین زوج ها می تواند آسیب های جدی از قبیل: جدایی، طلاق عاطفی، افسردگی و کمبود اعتماد به نفس به بار بیارود. تقویت قوای جنسی با عسل می تواند راهکاری علمی عملی خوبی باشد.

از آنجایی که در عسل کنار به مقادیر زیادی روی و آنتی اکسیدان یافت می شود موجب تحریک هورمون های تستوسترون مردانه شده و ترشح آن را تا چندبرابر افزایش می دهد و سبب بهبود کیفیت اسپرم شده که در باروری نیز اثرگذار است. روی می تواند خستگی را رفع کند و در شادابی و نشاط و انرژی نیز موثر است.

درمان ناراحتی های گوارشی با عسل کنار

زخم های دستگاه گوارش که از آن با نام زخم معده یاد می شود یکی از بیماری های شایع با منشا استرس و اضطراب و یا باکتری های روده می باشد. عسل کنار با ویژگی آرام بخشی و ضد استرسی و همچنین همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری که دارد می تواند به بهبود زخم های معده و روده کمک کند و عملکرد آن را بهبود ببخشد.

نتیجه گیری در مورد خواص عسل کنار

در این مقاله درخت کنار و ویژگی های آن به خصوص عسل این درخت بررسی شد. خواص عسل کنار بسیار زیاد است که به صورت اجمال می توان به درمان بیماری های گوارشی، بینایی، کاهش کلسترول، درمان مشکلات جنسی، تقویت قوای جسمی و از بین بردن ناراحتی های کبدی اشاره کرد. با توجه به خواص فراوان این عسل، حتما خرید عسل به خصوص از نوع کنار را در برنامه خود قرار داده تا از خواص آن بهره مند شوید.

نکته ی قابل توجه در مصرف این نوع عسل این است که به کودکان زیر دوسال خورانده نشود و افرادی که دچار آلرژی و ناراحتی های شدید گوارشی هستند حتما طبق نظر پزشک مصرف کنند. مصرف زیاد این عسل ممکن است موجب درد شکمی شود که حتما باید به میزان متناسب مصرف شود.

برچسب‌ها