هلیله سیاه برای جوانی

یکی از سوالات کاربران تاثیر هلیله سیاه برای جوانی می باشد. ما در این مقاله کوتاه از عطاری آنلاین عطارمارت به این سوال پاسخ داده ایم که خواص هلیله سیاه چیست و آیا بر روی عوامل موثر بر جوانی همچون پوست و رنگ موها تاثیر دارد یا خیر؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع هلیله سیاه برای جوانی:

سیاه دانه دارای طبع گرم و خشک است.

در شرق کشور دو نوع هلیله داریم که می توان اینگونه ان ها را دسته بندی کرد :

1-گونه ای بادامی شکل و راه راه و نارس که در زمان خشک شدن سیاه رنگ می شود و طعم گسی دارد و هلیله سیاه به ان اتلاق می شود.

2-گونه دیگر ان گونه رسیده همان هلیله سیاه است و بزرگتر است و رنگ ان مایل به زرد است که به ان هلیله زرد و یا کابُلی میگویند.

نوع اول عمدتا بیشتر کاربرد پزشکی دارد.

هلیله دارای مقدار 30 درصد تانن است که برای دباغی مورد مصرف قرار می گیرد.

این گیاه را به دلیل خواص فوق العاده ای که دارد اکسیر جوانی نیز می نامند.

خواص هلیله سیاه برای جوانی:

سفید کردن دندان:

یکی از خواص هلیله سیاه سفید کردن دندان هاست. هلیله سیاه که خشک شده ان در عطاری ها موجود می باشد تهیه نمایید و ان را اسیاب کنید و از یک پارچه و یا الک رد نمایید. در یک ظرف نگه داری کنید و روی مسواک بریزید و مسواک کنید. پس در زمینه سفید کردن دندان هلیله سیاه برای جوانی موثر است.

پوست :

هلیله سیاه برای روشن شدن پوست و از بین بردن اکنه و جوش و رفع افتاب سوختگی بسیار مفید است به این گونه که هلیله سیاه تازه را در اب جوشانده و سپس در هاون کوبیده و به صورت یک خمیر روی پوست قرارداده و یا پودر هلیله سیاه را با اب مخلوط کرده و سپس به صورت خمیر روی صورت به مدت 15 دقیقه قرار داده و بعد با اب سرد صورت را شست و شو دهید.

با توجه به خواص هلیله سیاه برای پوست می توان نتیجه گیری کرد هلیله سیاه برای جوانی می تواند خوب باشد.

دستگاه گوارش :

هلیله سیاه به عنوان ملین مصرف میشود حرکات روده را افزایش میدهد و کیفیت جذب مواد غذایی را بیشتر میکند و برای درمان یبوست بسیار مفید است.

لاغری :

به دلیل اینکه هلیله تحرکات روده را افزایش میدهد و کیفیت جذب مواد غذایی را بیشتر میکند چربی سوزی بدن را افزایش می دهد و موجب کنترل وزن می شود.

دیابت :

مصرف هلیله سیاه باعث افزایش ترشح انسولین در خون می شود به همین دلیل به کنترل دیابت کمک میکند.

سیاه شدن مو :

هلیله سیاه برای سیاه شدن مو درمان قطعی دارد به صورتی که هلیله سیاه پودر شود و هرشب یک قاشق چایخوری به مدت یک تا یک سال و نیم مصرف شود. سیاه شدن مو یکی از مهم ترین عواملی است که به هلیله سیاه اکسیر جوانی می گویند.

تذکر:

هلیله برای خانم های باردار منع مصرف دارد.

برای مادران شیرده مصرف هلیله مناسب نمیباشد زیرا باعث کاهش شیرمادر می شود.

هلیله سیاه در ابتدای مصرف باعث نفخ می شود بنابراین اگر دچار نفخ زیاد هستید هلیله مصرف ننمایید.

در صورت مشاهده هرگونه عوارض دیگر مصرف ان را قطع کنید.

در پایان به این نتیجه رسیدیم که هلیله سیاه برای جوانی در سه عامل سفیدی دندان ها، سیاه کردن موها و شفاف کردن پوست ها موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *