دمنوش رازیانه یا عرق رازیانه

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی خواص مصرف رازیانه برای پوست و مو پرداخته ایم. اگر علاقه دارید تا از خواص رازیانه برای پوست آگاهی یابید تا انتهای این مقاله همراه باشید.

رازیانه، بهترین داروگیاهی برای زیبایی پوست و مو در بانوان

میل به زیبا بودن و جذاب به نظر رسیدن از خواسته های طبیعی هر بانویی می باشد و بسیاری از خانم ها به دنبال کشف راه های زیبا شدن و حفظ آن، و همچنین مراقبت از طراوت و شادابی پوست و مو به روش های طبیعی هستند زیرا این روز ها استفاده از مواد آرایشی که بسیار در بین خانم ها و خصوصا نوجوانان افزایش پیدا کرده است، اصلا از لحاظ اقتصادی و سلامتی به صرفه نمی باشد.

عوض استفاده کردن از هزاران محصول آرایشی شیمیایی، یک محصول گیاهی مفید و با ارزش مانند رازیانه برای پوست و مو بسیار توصیه می شود.

کاهش علائم پیری

رازیانه دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد که در مهار رادیکال های آزاد که موجب چین و چروک در پوست می شود، بسیار موثر است. دانه های رازیانه ضد پیری است و روند چروک شدن پوست بدن را به تاخیر می اندازد.

پوستی شاداب و درخشان

دانه های رازیانه سرشار از ویتامین C، K، A می باشد. کلسیم، آهن، زینک و پتاسیم نیز در رازیانه به وفور یافت می شود که به پوست برای حفظ سلامتی و شادابی آن کمک می کند. مصرف دمنوش رازیانه پوست را درخشنده و شفاف و بدون لک می کند.

مقاله مرتبط: خواص رازیانه برای دختران مجرد

ضد عفونی کننده ی پوست

رازیانه به عنوان یک تونر خانگی خوب برای تمیز و پاک کردن آلودگی های روی سطح پوست محسوب می شود زیرا رازیانه با خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی که دارد می تواند پوست را پاکسازی عمیق انجام دهد.

درمان ریزش موی سر

ریزش موی سر علت های گوناگونی دارد که یکی از این علت ها وجود قارچ در پوست سر می باشد. استفاده از رازیانه به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی که دارد پوست سر را تمیز و مانع از ریزش می شود و همچنین دمنوش آن به دلیل تقویت هورمون استروژن در زنان سبب رویش مجدد مو می شود.

رفع آکنه و جوش

کثیفی و آلودگی های مسدود شده در لایه های اپیدرم پوست سبب بروز جوش و آکنه می شود. برای از بین بردن میکروب و کثیفی های پوست مصرف رازیانه با خاصیت ضد میکروبی که دارد می تواند مفید باشد.

جوش های التهابی قرمز نیز با رازیانه درمان می شود زیرا رازیانه با خاصیت ضد التهابی که دارد سبب کاهش تورم و التهاب بر روی پوست می شود.

نتیجه گیری

اگر خانم ها خواهان پوستی و مویی شاداب و زیبا هستند مصرف روغن رازیانه و دمنوش آن به صورت هفتگی را فراموش نکنند.

منابع

https://www.indiatoday.in/lifestyle/wellness/story

https://www.masalamonk.com/

https://www.stylecraze.com/articles/